AnasayfaAnasayfa  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
ACCIO WIDGET!        
Yönetim
Puanlar
Enler
Pano

Paylaş | 
 

 Düello Sistemi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Oyun Kurucu
Oyun Kurucu
Oyun Kurucu
avatar

RÜTBE : AŞK OLSUN?

MesajKonu: Düello Sistemi   Ptsi Ağus. 13, 2012 3:35 pm


Sitemizde düellolar zar sistemi ile yürütülmektedir.
Düelloları iki başlık altında gruplandıracağız.


TEKE TEK DÜELLOLAR


Bu düellolar iki kişi arasında geçen düellolardır. DM’ler tarafından yönetilirler. İşleyişi aşağıdaki gibidir.

YETİŞKİN DÜELLOLARI;

# 1: Düellocularımız A ve B olsun. İlk saldıran taraf A ise, A karakteri rol oyununu yazar, saldırısını yapar ancak saldırısının sonucunu yazmadan rol oyununu sonlandırır. DM oyuna dahil olur, hem A hem de B karakteri icin onluk zar sisteminde birer zar atar. A'nın zarı B'nin zarından büyük ise saldırı başarılı sayılır. B kendini savunamamış, büyüsü yetersiz kalmış ya da kaçmaya yeltenmişse başarısız olmuştur. Eğer zarlar eşit ise bir kez daha zar atılır. B'nin zarı A'nın zarından büyükse de savunma başarılıdır. B başarılı bir büyüyle karşılık vermiş ya da büyüden kaçabilmiştir. DM zar sonuçlarını yazdıktan sonra B oyuncusu rol oyununu yazar ve zar sonuçlarına uygun bir şekilde rol oyununu sürdürür.

#2: Büyü başarı ile savuşturulduğunda saldırı sırası savunan tarafa, yani B’ye geçer ve B saldırı içerikli rol oyununu yazar. Ardından yine, ilk durumdaki adımlar izlenir. Büyü başarılı ile savuşturulmamış olsaydı, yani A’nın saldırısı B’ye zarar vermiş olsaydı saldırı sırası yine A’da kalırdı.

#3: Bu durumda düellolarda ilk saldıran taraf daha avantajlıdır. (Hazırlıksız yakalama avantajı gibi düşünülebilir.)

YETİŞKİN-ÖĞRENCİ DÜELLOLARI;

#4: Bir öğrencinin bir yetişkinle düello yapabilmesi için en az 7. Sınıf olması gerekir. Daha alt sınıflar yetişkinlerle düello yapamaz, sihirsel bir mücadeleye girseler dahi doğrudan yenilmiş kabul edilirler.

#5: Öğrenci ve yetişkinin düellosunda yetişkin karakter adına atılan zara fazladan 2 sayı eklenir. Bunun dışında her şey #1’deki gibidir.

#6: Bu durumda bu düellolarda yetişkinler daha avantajlıdır. (Tecrübe olarak düşünülebilir.)

ÖĞRENCİ DÜELLOLARI;

#7: 1. ve 2. Sınıflar düello yapamazlar.

#8: Öğrencilerin düellolarında öğrenciler arasında sınıf farkı olduğunda fark kadar sayı üst sınıftaki öğrencinin zarına eklenir. Örneğin; bir yedinci sınıf öğrencisiyle üçüncü sınıf öğrencisi düello yapacak olduğunda 7-3=4 denir ve yedinci sınıf öğrencisi adına atılan her zara fazladan 4 sayı eklenir.

#9: Düello sırasında #1 adımları izlenir.


GURUP DÜELLOLARI

Bu kısım henüz tamamlanmamıştır.



GENEL KURALLAR


Her iki tarafın da onayı olmaksızın düello yapılamaz. Habersiz bir sihirsel saldırı da saldırıya uğrayan taraf düello istemiyorsa bir kerelik, başarılı bir savunma hakkı tanınır ve zar atılmadan o kişinin oradan uzaklaşmasına izin verilir.

1. Ve 2. Sınıf öğrencileri düello yapamazlar.(#7)

Karakterlerin her turda bir hamle hakkı vardır. Savunma sırası gelen karakterin sihirden kaçma, savunma büyüsü ya da herhangi bir büyü yapma gibi kullanılabilen tek bir hamle hakkı olur. Savunma için büyü yapan karakter ardından saldırı yapamaz, bir sonraki eli ve DM kararını bekler.

Rol oyununda saldırının ya da savunmanın sonucuna dair bir bilgi verilemez. Örneğin henüz ilk elden, A karakteri B karakterine saldırırken “Büyüsü B’nin tam kalbine isabet etmişti.” Gibi bir tabir kullanamaz, çünkü büyünün başarısını hemen ardından gelen DM mesajı belirleyecektir. Bu durumda rol oyunlarında hamle yapılmalı ancak sonucu yazılmamalıdır.

Düellodan kaçılabilir. Hamle sırasına sahip kullanıcı cisimlenebilir ya da başka türlü uzaklaşabilir.



ZARAR VE CAN


Düello taraflarının başlangıçta 100 HP canı olduğu kabul edilir.

Bir kişinin aldığı zararı hesaplamak için;
A kişisi B kişisine saldıyorken, A’nın zarı 9, B’nin zarı 5 gelmişse B büyüsünü ya da hamlesini yapmıştır ancak yeterli olmamıştır. 9-5=4 yapılır, yani zar sonuçlarının farkı alınır ve bu sonuç 3 ile çarpılır. 4.3=12. B karakteri bu saldırıdan -12 HP zarar almıştır.


0 HP ye ulaşan karakter ölür.

10 HP baygınlık sınırıdır, 10 HP ye ulaşmadan düello bitirilmezse karakterin yaşamı rakibinin inisiyatifine kalır. Rakip kişiyi baygın halde bırakıp gidebilir ya da öldüren lanet atabilir.

Affedilmez lanetlerin kullanımında DM yorum yapabilir. Affedilmez lanetleri 7. Sınıftan küçük olanlar uygulayamaz. 7. Sınıflar için zarın [9,10] gelmesi gerekir ancak bazen bu da tek başına yetmez, DM karakterin rol oyunu düzeyini ve tecrübe puanını göz önünde bulundurarak sonuca karar verir. Yetişkinlerin affedilmez lanet kullanmaları için [8,9,10] atmaları gerekir ancak yetişkinler için de DM yorum yapabilir. (Örneğin bir ölüm yiyen bu konuda daha avantajlıdır.) Affedilmez lanet başarısız olduğunda laneti kullanan karakter 20HP zarar görür. Bu lanet düelloda kullanılırsa kullananın ölümüne bile sebebiyet verebilir.

© In Noctem RPG

____________________________________________________________________________________________________
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Düello Sistemi
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Site Genel :: Sistemler-
Buraya geçin: