AnasayfaAnasayfa  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
ACCIO WIDGET!        
Yönetim
Puanlar
Enler
Pano

Paylaş | 
 

 V. Sınıflar I. Ders

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Andréia Dorine
Profesör
 Profesör
avatar

RÜTBE : TILSIM & RAVENCLAW BİNA SORUMLUSU
Patronus : lama.
Karakter Yaşı : otuz altı.
Uyruk : ingiliz.
Gerçek İsim : miray.
Yaş : 23

MesajKonu: V. Sınıflar I. Ders   Cuma Tem. 25, 2014 5:55 pm




V. Sınıfların I. Dersi


Zaman: Bunaltıcı bir sıcağın hakim olduğu bir Pazartesi günü, ilk iki ders saati.
Mekan: Gıcırdayan zeminin üzerine konumlanmış sıraların hepsi bir kenara çekilmiş, kaldırılan sıraların izi zeminin tozluluğunu gözler önüne seriyor. Sınıfın tam orta yerine ardı olmayan demir bir kapı konulmuş, içine girilmesini bekliyor. Sınıfın tüm perdeleri bunaltıcı güneşi içeri almamak için çekilmiş, gündüzün en parlak anlarında bile sınıf geceye teslim olmuş gibi görünüyor. Havada asılı kokulu mumlar var, bu mumlar amortentia iksirine bulanmış, yayılan koku herkese farklı duyuluyor.
Dersin Konusu: Derste genel bir SBD tekrarı yapılacak, beş yıldır öğrendiğiniz tüm büyüleri kullanabileceğiniz bir parkurda ders işlenecek. Bu parkura ister tek başınıza, ister arkadaşlarınızla girebilirsiniz. Bir saatlik sürenin sonunda yeniden sınıfta bulacaksınız kendinizi. Sınıfa gelmenin bir diğer yolu ise, bir saatlik süreden önce parkurun sonundaki kapıya ulaşmak.

Ders Anı: Güneşin aydınlığından bağımsızca karartılmış sınıfı aydınlatan mumların titrek eşiğinde sınıfa girdiğinizde, eşyalarınızı bırakabilmeniz için konulmuş bir masa harici zemin boş. Duyulan zilden birkaç saniye sonra sınıfa giriyor Andréia Doriné.  Ayakta bekleyen öğrencilerin arasından geçip masasına oturuyor Andréia. "Bugün Sıradan Büyücülük Düzeyi sınavlarınıza erken bir hazırlık amacıyla, yeni konulara geçmeden dört senenin tekrarını yapabileceğimiz bir parkur hazırladım." Ayakta bekleyen öğrencilere kısa bir bakış atıp devam etti. "Girdiğiniz parkurda pek çok şeyle karşılaşacaksınız, gıdıklamadan geçemeyeceğiniz bir heykel ya da büyütmeden işe yaramayan bir anahtar gibi. Ne yapmanızı karşılaştığınız zaman anlayacağınızı düşünüyorum, somurtan bir heykel göreceksiniz mesela, güldürmeniz gerekecek." Pek fazla detay vermemişti fakat SBD sınavlarında da detay vermeyeceklerdi. "Bir saatin sonunda kendinizi burada bulacaksınız, teker teker girebileceğiniz gibi arkadaşlarınızla da girebilirsiniz. Başlayabilirsiniz." Öğrenciler birbirlerini itip tek tek, ya da arkadaşlarıyla parkura girmeye başlayınca sandalyesine geçip kitap okumaya başladı Andréia.


Parkur:Sınıfın ortasına konulmuş demir kapıdan geçip, sınıfın gerçekliğinden ayrılıyor ve Andréia'nın tılsımlarıyla yaratılmış yeni bir gerçekliğe adım atıyorsunuz. Dört duvar arasında, beyaz betonlarla döşenmiş dar bir odadasınız. Çıkabileceğiniz hiçbir kapı yok. Duvarı patlatmayı deneseniz de etki etmiyor, odadan ayrılabilecek bir delik yaratamıyorsunuz. Distimitria büyüsü ile duvarı geçmeniz bekleniyor. Duvarı geçmeyi başaramayanlar oturup bir saatin geçmesini bekleyebilir, duvarı geçmeyi başarabilenler ise kendilerini başka bir odada buluyorlar. Bu odada önceki tecrübelerini kullanıp Distimirtria büyüsü ile duvarı geçmek mümkün değil, patlatmak ya da farklı büyüler kullanılamıyor. Bir heykel var karşınızda, eski çağlarda tapılan putlar gibi bir heykel. Çok üzgün görünüyor, bir gıdıklama büyüsü Rictusempra heykelin gevşeyip kahkaha atmasını ve kendini yana iterek yerdeki bir kapağın görülmesini sağlıyor. Ya da heykeli başka şekilde hareket ettirebilirsiniz. Kapaktan geçtiğiniz zaman kendinizi karanlığın içinde buluyorsunuz, aydınlatma büyüsü Lumos ile yollarını aydınlatanlar yere saçılmış seksen sekiz tane anormal derecede küçük anahtarı görüyor. Bu anahtarlardan doğru olanı, karşınızdaki ahşap kapıyı açıyor. Doğru anahtarı bulmak için sihir değmiş anahtarı fark edebilmeniz gerekiyor, bu da çoğaltma büyüsü Geminio'yu ters büyüyle yok etmenizi gerektiriyor, bu da Undregeminio büyüsü ile gerçekleşebilir. Accio ya da çağırıcı büyüler işe yaramaz, ikinci seçeneğiniz tek tek anahtar denemek. Anahtarlar tıpkısının aynısı da olsa, seksen yedi tanesi işe yaramıyor kapıda. Gerçek anahtarı bulduğunuz zaman fark ediyorsunuz ki anahtar kapıya girmeyecek kadar küçük. Engorgio büyüsü ile doğru boyutlara ulaşabilirsiniz, ki bu boyutları tutturmak biraz çaba isteyecek. Kapıdan geçebildiğiniz zaman sizi bir boşluk bekliyor. Bir adım atarsanız, uçuruma düşersiniz. Sizden beklenen uçurumdan atlamanız ve zemine çok az kala Aresto Momentum ile zamanı yavaşlatıp zemine hafif bir iniş yapmanız. Bunu zamanında yapamayanlar zemine çarpma ihtimaliyle karşı karşıyayken bir anda kendini sınıfta buluyor. Bunu yapabilenler ise yumuşak iniş yaptığı zeminde bir buz pistiyle karşılaşıyorsunuz. Piste adımınızı attığınız zaman Tarantallegra büyüsünün etkisi altına giriyorsunuz ve ayaklarınız kontrol edemeyeceğiniz şekilde hareket etmeye başlıyor. Ya bu şekilde pisti geçmeye çalışacaksınız düşe kalka, ya da buzu yok edip Tarantallegra büyüsünün etkisinden kurtulacaksınız. Burayı size bırakıyorum. Pisti geçtiğiniz zaman yukarıda asılı bir kapı görüyorsunuz. Diğer köşede ise havada bir anahtar asılı, onu da sihirle edinmeniz gerek. O kapıya ulaşıp anahtarla kilidi açabilirseniz, kendinizi sınıfta bulacaksınız.

Not: Her bir engeli farklı biçimlerde aşarsanız, daha çok puan kazanırsınız, sadece yön göstermek amaçlı büyüleri önerdim. Büyüsüz de zekice geçebileceğiniz engeller, fakat SBD'de işinize yaramaz bu zekilik. Ayrılmak istediğiniz her zaman asanızdan kıvılcım çıkartabilirsiniz. Ya da bir parkurda pes edip, bir saatin dolmasını bekleyebilirsiniz. Tehlikeli bir parkur değil fakat elinde asası olan angutlar da mevcut. Kendinizi aşılamayacak bir duruma soktuğunuz an, sınıfta buluyorsunuz kendinizi.

Andréia yarım saat boyunca kitabını sessizlikle okudu. Sessizliği ilk bozan şey, asasından kıvılcımlar çıkarıp pes eden bir öğrencinin sınıfta belirmesiydi. Bunu devam ettiren öğrenciler oldu. Aresto Momentum büyüsünü yapamayıp, uçurumdan düşerken kendini sınıfta bulanlar oldu. İki öğrenci ise kendilerini bir şekilde belaya sokup, farklı gerçeklik tarafından sınıfa yollandılar. Kapıdan geçip parkuru ilk tamamlayan kişi kırk beş dakika zaman kullanmıştı. Bir saatlik süre dolana kadar kapıdan geçip parkuru bitiren pek çok öğrenci oldu. Bir o kadar öğrenci ise bir saatlik sürenin sonunda sınıfta belirdi. Andréia'nın önünde kimin ne yaptığına dair notlar vardı, tılsımladığı gerçeklikten önüne notlar gelmişti. En farklı çözüm yollarını bulana puanlar vermeyi planlıyordu. Parkuru özgün yöntemlerle tamamlamak, başarıyla tamamlamaktan daha mühimdi. Öğrencilerin hepsi sınıfta belirdiğinde "Eh, karşılaştığınız durumlarda pratik ve kesin çözümler edinme yetisine bir adım daha yaklaştığınızı düşünüyorum. Parkura dair notlarınız verilecektir. Çıkabilirsiniz." Öğrenciler akın akın kapıdan çıkmaya başlarken, notlarının arasına gömüldü Andréia.



Out: Parkur içinde istediğiniz büyüleri kullanabilirsiniz, tüm engelleri başarıyla geçmeniz beklenmiyor zaten, geçemediğiniz engeli yaratıcılığınızla geçebilirsiniz, ya da büyüsüz yöntemlerle, mesela heykeli itmeye çalışabilirsiniz. Harry Potter büyü listesine bağlı kalmanız da şart değil, şöyle bir büyü var diye uydurabilirsiniz çok uçuk olmamak kaydıyla. Engellerde kullanabileceğiniz bir kaç büyü şöyle ki;
-Rictusempra : Gıdıklama büyüsü.
-Distimitria : Her şeyin içinden geçmeye yarayan büyü.
-Engorgio : Bir nesneyi çok büyük boyutlara çıkarır.
-Geminio : Çoğaltma büyüsü
-Undregeminio : Çoğaltma büyüsünü geri alıyor. (ben uydurdum)
-Hover : Cisimleri havada hareketlendirip uçurur.
-Tarantallegra: Kişiyi ayaklarını kontrol edemeyecek hâle getirerek oynamasına sebep olan büyüdür.
-Utefor: Sesini başkasına benzetir.
-Wingardium Leviosa : Nesneleri uçurur.
-Bualero Porta : Büyüyü yapan kişinin vücudu esner ve yükselmeye başlar.
-Aresto Momentum : Zamanı yavaşlatan tılsım.
-Accio : Cisimleri çağıran büyü.


-Her sorunuz için pm atabilirsiniz.
-Parkurdaki engellerin etrafını dilediğiniz gibi betimleyebilirsiniz.
-Hoşunuza giden bir engel bile ekleyebilirsiniz.


Parkura dair vereceğim notlar başarınıza değil özgünlüğünüze bağlı olacak.

____________________________________________________________________________________________________






Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
V. Sınıflar I. Ders
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Simli Resim Yapımı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Tılsım Dersliği-
Buraya geçin: